Trafiekcijfers Februari 2022
Vergelijking tussen de periode Feb 2019, 2021 en 2022
2019 |
2021 |
2022 |
Verschil |
|
Commercieel: |
187 |
293 |
+56,7% |
2019 |
2021 |
2022 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
1.694 |
1.547 |
-8,7% |
|
Passagiers: |
19.159 |
15.004 |
-21,7% |
|
Vracht: |
1.564 |
4.180 |
+167,3% |
|
Vracht: |
3.216 |
4.180 |
+30,0% |
Vergelijking tussen de periode Jan - Feb 2019, 2021 en 2022
2019 |
2021 |
2022 |
Verschil |
|
Commercieel: |
413 |
688 |
+66,6% |
2019 |
2021 |
2022 |
Verschil |
|
Bewegingen: |
3.213 |
2.859 |
-11,0% |
|
Passagiers: |
38.366 |
31.603 |
-17,6% |
|
Vracht: |
4.757 |
10.000 |
+110,2% |
|
Vracht: |
6.964 |
10.000 |
+43,6% |
Commentaar:
NOG STEEDS GELEIDELIJKE HEROPLEVING NA CORONA
Langzaam maar zeker is de luchthaven uit het diepe dal aan het klimmen, alvast wat het passagiers-verkeer betreft. Uit de maandcijfers voor februari is het nog steeds duidelijk dat de reizigers terug de "goesting" en de weg teruggevonden hebben om te vliegen.
Jammer dat nog steeds maar vijf bestemmingen aangeboden worden. Vanaf de lente zal het aanbod gelukkig verhogen.
Over de vrachtcijfers mag zeker niet geklaagd worden. Toch zou het nog veel beter kunnen. De concurrentie in de sector is echter bikkelhard, waardoor mooie cargoprogramma's gemakkelijk van luchthaven verhuizen.
Soms is het in ons voordeel en soms niet. De vertragingen en tegenwerkingen op het vlak van cargo-infrastructuur doen er echter geen goed aan.
Diegenen die moedwillig elke vlucht of elk project proberen te saboteren, dragen een loodzware verantwoordelijkheid op socio-economisch en maatschappelijk vlak.
Wellicht ligt daar de oorzaak dat ze 's nachts moeilijk slapen, tenzij ze gewetenloos zijn uiteraard.